Om att skala päron till tonerna av någon random opera.

Igår kväll klockan kvart i tio åkte jag till Ljungskile. På nämnda ort var det meningen att jag skulle somna. Detta var något jag inte riktigt lyckades med förrän vid tretiden. Klockan sju på morgonen väcktes jag av min syster, som fann det för gott att byta blöja på sin dotter i min säng. Från det ögonblick då jag yrvaket kravlade ur sängen började alla närvarande ösa över mig en massa olika sorters ansvar. Min vanligtvis mycket ordentliga mor, som hade försovit sig (!), bad mig ta hand allt hon drällt omkring sig i köket in order to äta frukost. I frukostuppgifterna ingick även att plocka i ordning efter systern och systerns man-boy, samt mata Iggy med gröt (hon har lärt sig vad som händer om man stänger munnen om en munfull gröt och sedan blåser till riktigt hårt).

Iggy och jag har, sedan övrig familj lämnat oss åt vårt öde, ägnat förmiddagen åt ihärdig lek i köket. Det vill säga Iggy har lekt väldigt ihärdigt med mig, medan jag legat på köksgolvet och gnytt. Om ens moster är för trött för att leka kan man ju exempelvis roa sig med att försöka stoppa små gula gummimaneter i mosterns mun, det kan stundtals gå ganska bra, åtminstone när mostern gäspar.

Puss.

Inga kommentarer: